Zpracování terakoty
![]() |
La Posteggiatura------------- Nejstarší z technik zpracování Posteggiatura (pokládání) je nejstarší z technik a provádí se výhradně ručně, bez pomoci jakékoli formy nebo sloupku. Je také nejobtížnější a spoléhá se výhradně na dovednosti a zkušenosti řemeslníka. Před zahájením se vytvoří kresba, která reprodukuje tvar vázy a její rozměry, s přihlédnutím k tomu, že materiál se při schnutí smršťuje o 8 % až 10 %. Proces začíná podkladovou plochou z terakoty nebo dřeva, na které se pomocí „mozza“ (malé kuličky z hlíny) vytvoří
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A Guscio------------- Výrobek je vyroben s pomocí formyU keramiky ve tvaru mušle se výrobek vytváří pomocí formy, kdysi vyrobené |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A Calco o Stampo------------- Odlévání nebo formování se používá v novější doběOdlévání neboli formování se hojně používalo v nedávné době, mezi koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století. Využívají se modulární terakotové nebo častěji sádrové formy, do kterých se hlína ručně vtlačuje, aby se v negativu reprodukoval tvar díla. Jakmile hlína částečně zaschne, stěny vnější formy, obvykle s girlandami nebo různými druhy dekorací, se odstraní, takže váza je již definována ve všech svých dekoracích a tvarech. V tomto okamžiku se výrobek vyhladí a dokončí ve všech svých detailech. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |






















